FAQ: Ofte stillede spørgsmål

FAQ: Ofte stillede spørgsmål


1. Booking af medlemskab
2. Fejlkøb/skifte hold
3. Lukket for salg
4. Afhentning af medlemskab
5. Se film på en anden dag/hold
6. Mistet medlemskort 
7. Ekstra billet til en enkelt film
8. Glemt noget i biografsalen

Har du kommentarer eller spørgsmål om film eller filmklubben, kontakt bestyrelsen på e-mail, eller i forbindelse med filmfremvisningerne.
 

1. Booking af medlemskab

Hvordan booker jeg et medlemskab til mit barn?
På websitet er der en side som hedder Bliv medlem. Her du kan finde alle instrukser, og et link til vores booking- og betalingsite. Du skal være klar til at vælge hold og betale med betalingskort (Dankort, Mastercard, osv.). Du kan købe flere medlemskaber ad gangen, både til børn og voksne.

Skal en voksen også købe et medlemskab for at se film?
Ja, men et voksenmedlemskab kan overdrages til en anden voksenledsager.

Hvordan køber man et voksenmedlemskab?
Udfyld formularen præcis som for dit barn med dit navn og fødselsdato, inklusiv dit barns skole/klasse. Når du indtaster din fødselsdato, regner system ud, at du er voksen.

Kan man købe et medlemskab fra efter den første film?
Ja du kan, hvis der er flere pladser tilbage på holdet. Du betaler et mindre beløb, alt efter hvor mange film der er tilbage i sæsonen, men ved 1. og 2. film koster et medlemskab 135 kr.


2. Fejlkøb/skifte hold

Vi har købt til det forkerte hold eller har ændret mening og vil gerne flytte til et andet hold, er det muligt?
Ja, hvis der er flere pladser tilbage på det hold, du gerne vil skifte til. 
Du kan selv gå ind i bookingsitet via vores website og skifte hold, så længe der er plads. Hvis der ikke er plads, kan du enten beholde det medlemskab, du har købt eller få pengene refunderet (men ikke efter at filmsæsonen er startet).
 

3. Lukket for salg

I har lukket for salg på det hold vi gerne vil købe til, hvad kan vi gøre?
Send os en e-mail. Nogle gange er der andre, der gerne vil bytte hold og en eller to pladser kan blive ledige. Vi sælger medlemskab efter først til mølle princippet, så du skal indsende alle nødvendige oplysninger, altså fulde navn, fødselsdag, adresse, postnummer, skole, klasse, hold, kontakt telefonnummer og e-mail. Da betalingen sker online, vil vi nok bede dig betale med MobilePay, så vi kan sikre, at medlemskabet bliver oprettet. Men vi kan desværre ikke trylle, og der er kun det antal medlemskaber, der passer til antal sæder i biografens sale. Vi kan og må ikke sælge medlemskaber til f.eks. at sidde på trappen eller andre steder. Hvis du gerne vil ringes op, så husk at skrive telefonnummer. Men bemærk vi kontakter dig kun, hvis der kommer nye ledige pladser.
 

4. Afhentning af medlemskab

Hvor og hvornår kan jeg hente mit medlemskab(er)?
Medlemskaberne afhentes hos Filmklubbens personale i den afhentningsweekend, der er annonceret i programmet. (se programmet på forsiden)
Du skal vise din kvittering, når du henter medlemskortet/ene. Har du glemt kvitteringen, er det vigtigt at vide præcis hvilke/t hold, der er købt medlemskab/er til. Kvittering kan enten printes eller vises på telefonen.

Vi kan ikke hente vores medlemskab(er) i afhentningsweekenden, hvad gør vi så?
Kan du finde en anden, der kan hente i jeres sted? Hvis ikke, skal du komme mindst en halv time før filmfremvisning, så I er sikre på at nå filmen inden start. Det skaber uro og forstyrrer, hvis I kommer ind i salen, når filmen er startet.

Kan man hente medlemskab(er) i Bibliografen?
Nej, man skal hente det hos Filmklubbens personale i afhentningsweekenden (se forrige spørgsmål).

Vi kan ikke finde vores kvittering i vores e-mail, eller har glemt at printe den ud, hvad gør vi så?
Du skal henvende dig til Filmklubbens personale, så finder vi dit barns kvittering i vores system. 
Hvis du er i tvivl, om din betaling er gået igennem, så log ind igen til betalingssiden og tjek. Hvis du stadig har spørgsmål, så send en e-mail til os med fulde navn og adresse af medlem(merne), så slår vi dem op og kan svare tilbage med jeres kvitteringsnr. Medbring vores e-mail på dagen.


5. Se film på en anden dag/hold

I den kommende filmweekend kan vi ikke komme den dag, vi har medlemskab til. Kan vi bytte og komme til at se filmen på et andet hold? (f.eks. har medlemskab til hold A søndag, men i den næste filmweekend vil vi gerne komme om lørdagen i stedet for)?

Som udgangspunkt har man medlemskab til et hold, en dag og et tidspunkt. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe, men du kan kun komme ind, hvis der er en ledig plads, når du kommer. Vi vil bede dig vente udenfor salen, indtil vi har lukket alle dagens medlemmer ind i salen, hvorefter vi vil tjekke, om der er ledige pladser, og er der det, må du gerne komme ind. Men vi kan ikke love, at det kan lade sig gøre. Vi oplever til november og december filmene, at der er meget få pladser fri, men i januar, februar og marts kan der være mulighed for ledige pladser.


6. Mistet medlemskort

Vi har mistet vores medlemskabskort, hvad gør vi så?
Du skal blot henvende dig til Filmklubbens personale den dag, du skal se film, så hjælper de med at udstede et nyt medlemskort, hvis det er muligt på dagen. Kom i god tid inden filmen, helst et halv time før, så vi har mulighed for at nå at fremstille et nyt kort.


7. Ekstra billet til en enkelt film

Kan man købe en billet til en enkelt film?
Nej, vi sælger ikke ”billetter”, vi sælger medlemskaber, og vi betaler et kontingent til DaBUF pr. medlem, ikke pr. film.

Kan mit barns medlemskab bruges af en anden?
Desværre nej, da det er et personligt medlemskab.

8. Glemt noget i biografsalen

Min barn var i biografen i går og har glemt sin hat/trøje/mobil/andet, har I en glemmekasse?

Ting og sager, der bliver glemt i salene, bliver lagt i Bibliografens glemmekasse og kan hentes hos Bibliografens personale.
Glemte medlemskort gemmer Filmklubbens personale og kan afhentes i god tid inden næste filmfremvisning.