FAQ: Ofte stillede spørgsmål
FAQ: Ofte stillede spørgsmål
1. Booking af medlemskab
2. Fejlkøb/skifte hold
3. Lukket for salg
4. Afhentning af medlemskab
5. Se film på en anden dag/hold
6. Mistet medlemskort
7. Ekstra billet til en enkelt film
8. Glemt noget i biografsalen
9. Covid-19
1. Booking af medlemskab
Hvordan booker jeg et medlemskab til mit barn?
På websitet er der en side som hedder Bliv medlem. Her du kan finde alle instrukser, og et link til vores booking- og betalingsite, Eventit. Du skal være klar til at vælge hold og betale med betalingskort (Dankort, Mastercard, osv.). Du kan købe flere medlemskaber ad gangen, både til børn og voksne.
Skal en voksen også købe et medlemskab for at se film?
Ja, men et voksenmedlemskab kan overdrages til en anden voksenledsager.
Hvordan køber man et voksenmedlemskab?
Udfyld formularen præcis som for dit barn med dit navn og fødselsdato, inklusiv dit barns skole/klasse. Når du køber et voksenmedlemskab, må du meget gerne klikke af i feltet Ledsager, så kan vi se, at det er et voksenmedlemskab.
Kan man købe et medlemskab fra efter den første film?
Ja, du kan, hvis der er flere pladser tilbage på holdet. Du betaler et mindre beløb, alt efter hvor mange film der er tilbage i sæsonen, men ved 1., 2. og 3. film koster et medlemskab 145 kr.
2. Fejlkøb/skifte hold
Vi har købt til det forkerte hold eller har ændret mening og vil gerne flytte til et andet hold, er det muligt?Ja, hvis der er flere pladser tilbage på det hold, du gerne vil skifte til.
Du kan selv gå ind i bookingsitet via vores website og skifte hold - log på med den mail, du brugte, da du købte medlemskabet, så længe der er plads. Hvis der ikke er plads, kan du enten beholde det medlemskab, du har købt eller få pengene refunderet (men ikke efter at filmsæsonen er startet).
BEMÆRK - skifter du hold EFTER medlemskortet er udleveret, skal du kontakte en af Filmklubbens frivillige, så du kan få byttet dit medlemskort ud.
3. Lukket for salg
I har lukket for salg på det hold vi gerne vil købe til, hvad kan vi gøre?Send os en e-mail. Nogle gange er der andre, der gerne vil bytte hold og en eller to pladser kan blive ledige. Vi sælger medlemskab efter først til mølle princippet, så du skal indsende alle nødvendige oplysninger, altså fulde navn, fødselsdag, adresse, postnummer, skole, klasse, hold, kontakt telefonnummer og e-mail. Da betalingen sker online, vil vi nok bede dig betale med MobilePay, så vi kan sikre, at medlemskabet bliver oprettet. Men vi kan desværre ikke trylle, og der er kun det antal medlemskaber, der passer til antal sæder i biografens sale. Vi kan og må ikke sælge medlemskaber til f.eks. at sidde på trappen eller andre steder. Hvis du gerne vil ringes op, så husk at skrive telefonnummer. Men bemærk vi kontakter dig kun, hvis der kommer nye ledige pladser.
4. Afhentning af medlemskab
Hvor og hvornår kan jeg hente mit medlemskab(er)?Medlemskaberne afhentes hos Filmklubbens frivillige i den afhentningsweekend, der er annonceret i programmet. (se programmet på forsiden)
Du skal vise din kvittering, når du henter medlemskortet/ene. Har du glemt kvitteringen, er det vigtigt at vide præcis hvilke/t hold, der er købt medlemskab/er til. Kvittering kan enten printes eller vises på telefonen.
Vi kan ikke hente vores medlemskab(er) i afhentningsweekenden, hvad gør vi så?
Kan du finde en anden, der kan hente i jeres sted? Hvis ikke, skal du komme mindst en halv time før filmfremvisning, så I er sikre på at nå filmen inden start. Det skaber uro og forstyrrer, hvis I kommer ind i salen, når filmen er startet.
Kan man hente medlemskab(er) i Bibliografen?
Nej, du skal hente det hos Filmklubbens frivillige i afhentningsweekenden (se forrige spørgsmål).
Vi kan ikke finde vores kvittering i vores e-mail, eller har glemt at printe den ud, hvad gør vi så?
Du skal henvende dig til Filmklubbens frivillige, så finder vi dit barns kvittering i vores system.
Hvis du er i tvivl, om din betaling er gået igennem, så log ind igen til betalingssiden og tjek. Hvis du stadig har spørgsmål, så send en e-mail til os med fulde navn og adresse af medlem(merne), så slår vi dem op og kan svare tilbage med jeres kvitteringsnr. Medbring vores e-mail på dagen.
5. Se film på en anden dag/hold
I den kommende filmweekend kan vi ikke komme den dag, vi har medlemskab til. Kan vi bytte og komme til at se filmen på et andet hold? (f.eks. har I medlemskab til hold A søndag, men i den næste filmweekend vil vi gerne komme om lørdagen i stedet for)Som udgangspunkt har man medlemskab til et hold, en dag og et tidspunkt. Vi vil selvfølgelig gerne hjælpe, men du kan kun komme ind, hvis der er en ledig plads, når du kommer. Vi vil bede dig vente udenfor salen, indtil vi har lukket alle dagens medlemmer ind i salen, hvorefter vi vil tjekke, om der er ledige pladser, og er der det, må du gerne komme ind. Men vi kan ikke love, at det kan lade sig gøre. Vi oplever til november og december filmene, at der er meget få pladser fri, men i januar, februar og marts kan der være mulighed for ledige pladser.
Vær opmærksom på at har du været heldig at komme ind og se film en anden dag end dit medlemskab, er det ikke nødvendigvis muligt til næste film, så vi anbefaler, at du kommer den dag, du har købt medlemskab til.
6. Mistet medlemskort
Vi har mistet vores medlemskabskort, hvad gør vi så?Du skal blot henvende dig til Filmklubbens frivillige den dag, du skal se film, så hjælper de med at udstede et nyt medlemskort, hvis det er muligt på dagen. Kom i god tid inden filmen, helst en halv time før, så vi har mulighed for at nå at fremstille et nyt kort.
7. Ekstra billet til en enkelt film
Kan man købe en billet til en enkelt film?Nej, det man desværre ikke, fordi Danske Børne- og Ungdomsfilmklubbers (DaBUF) lokalklubber er drevet af frivillige ulønnede kræfter. De frivillige arbejder ulønnet, blandt andet fordi de mener, det er vigtigt, at børn i Danmark har mulighed for at møde filmmediet i selskab med jævnaldrende under trygge forhold – til en pris de fleste kan betale.
DaBUF har derfor indgået aftaler med filmudlejerne om at leje film til en favorabel pris, på den betingelse at filmklubberne afholder lukkede forestillinger - altså at man skal være medlem for at deltage i visninger. Klubberne må derfor IKKE sælge billetter.
Kan mit barns medlemskab bruges af en anden?
Desværre nej, da det er et personligt medlemskab.
8. Glemt noget i biografsalen
Min barn var i biografen i går og har glemt sin hat/trøje/mobil/andet, har I en glemmekasse?
Ting og sager, der bliver glemt i salene, bliver lagt i Bibliografens glemmekasse og kan hentes hos Bibliografens personale.
Glemte medlemskort gemmer Filmklubbens frivillige og kan afhentes i god tid inden næste filmfremvisning.
9. Covid-19
I Gladsaxe Børnefilmklub følger vi myndighedernes retningslinier. Tjek venligst disse, da de løbende kan ændres.
Aflevering af børn må pt. godt foregå i Bibliografens foyer, men afhentning af børn sker ved udgangene og IKKE i foyeren.
Hvis myndighederne vælger at lukke biografer, så vores sæson bliver afkortet eller aflyst, kan vi desværre ikke tilbyde at refundere medlemsskabet.
Har du kommentarer eller spørgsmål om film eller filmklubben, kontakt bestyrelsen på e-mail (kontakt snabel-a gladfilm.dk), eller i forbindelse med filmfremvisningerne.